Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Miasteczku Śląskim

Kolorowy pasek

Informacje ogólne

Rada Miejska w Miasteczku Śląskim na sesji w dniu 16 września br. podjęła uchwałę Nr XII/75/11

w sprawie zasad i trybu konsultacji z mieszkańcami Gminy Miasteczko Śląskie.

Zgodnie z zawartymi niej regulacjami konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii mieszkańców w sprawie poddanej konsultacjom. Mogą być zorganizowane w przypadkach przewidzianych ustawą oraz w innych ważnych sprawach dla naszego miasta.

Polegają na wyrażeniu opinii i uwag do sprawy będącej przedmiotem konsultacji, udzieleniu odpowiedzi na postawione pytanie lub pytania bądź wyborze jednego z zaproponowanych rozwiązań. Uprawnionymi do udziału w konsultacjach są mieszkańcy Miasteczka Śląskiego. W zależności od swego przedmiotu konsultacje mogą mieć zasięg lokalny, obejmujący mieszkańców określonej części gminy, np. dzielnicy czy sołectwa lub też mogą obejmować teren całej gminny

Konsultacje mogą być prowadzone w szczególności poprzez badanie ankietowe, sondaże internetowe lub w ramach otwartych spotkań z mieszkańcami. Możliwe jest łączenie kilku form prowadzenia konsultacji.

Z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji może wystąpić: burmistrz, komisje Rady Miejskiej lub grupa radnych (1/3 ustawowego składu Rady Miejskiej). Wniosek taki powinien określać: przedmiot konsultacji, ich zasięg terytorialny, propozycję terminu przeprowadzenia konsultacji, formę konsultacji oraz uzasadnienie przeprowadzenia wnioskowanych konsultacji. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.

Decyzję o przeprowadzeniu konsultacji podejmuje burmistrz w terminie do 1. miesiąca od daty złożenia wniosku. Postanowienie burmistrza miasta o przeprowadzeniu konsultacji określa w szczególności: przedmiot konsultacji, obszar miasta nimi objęty, termin i miejsce ich przeprowadzenia, formę konsultacji oraz osobę odpowiedzialną za ich przeprowadzenie. Informacja o przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami publikowana jest w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicach ogłoszeń, w terminie nie krótszym niż 14 dni przed dniem ich rozpoczęcia.

Konsultacje przeprowadza powołany przez burmistrza Zespół do spraw przeprowadzenia konsultacji, któremu przewodniczy sekretarz miasta. Konsultacje są ważne bez względu na ilość osób w nich uczestniczących.

Burmistrz Miasta przedstawia mieszkańcom wyniki konsultacji najdalej w ciągu 30. dni od dnia ich zakończenia na stronie internetowej Urzędu i w Biuletynie Informacji Publicznej, a także Radzie Miejskiej na pierwszej sesji zwołanej po zakończeniu konsultacji.

Wynik przeprowadzonych konsultacji nie jest wiążący dla organów gminy podejmujących rozstrzygnięcia w sprawach objętych konsultacjami.

Metadane

Źródło informacji:Administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Administrator
Data wprowadzenia:2011-12-02 12:06:33
Opublikował:Administrator
Data publikacji:2011-12-02 12:08:35
Ostatnia zmiana:2011-12-02 12:08:48
Ilość wyświetleń:2048

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij